Renault R21
>> zpět na RenaultAuta značky Renault:
- Clio
- Espace
- Grand Espace
- Grand Scénic
- Kangoo
- Koleos
- Laguna
- Mascott
- Master
- Modus
- Mégane
- R19
- R21
- Safrane
- Scénic
- Thalia
- Trafic
- Twingo
- Vel Satis
- Alaskan
- Alpine
- Avantime
- CLM
- Captur
- Expres
- Fluence
- Fuego
- Grand Modus
- KERAX
- Kadjar
- Latitude
- Magnum
- Major
- Manager
- Maxity
- Messenger
- Midliner
- Midlum
- P 1400
- Premium
- R11
- R14
- R18
- R20
- R25
- R30
- R4
- R5
- R6
- R9
- Rapid
- SISU
- Spider
- Talisman
- Twizy
- Wind
Renault R21 - historie značky auta
Renault 21 je velký rodinný automobil, vyráběný francouzskou automobilkou Renault v letech 1986 až 1994. Renault R21 se vyráběl celkem ve třech karosářských variantách – jako sedan, kombi a liftback. Celosvětově bylo vyrobeno celkem 2 096 000 kusů tohoto úspěšného automobilu. V Severní Americe se Renault 21 prodával také prostřednictvím dealerů American Motors pod jménem Renault Medallion, a později jako Eagle Medallion dealery Jeep-Eagle. Renault 21 byl představen v roce 1986 jako nástupce úspěšného modelu Renault 18. Designéři Renaultu 21 si pohráli se stylingem, který se výrazně lišil od konkurentů jako například Ford Sierra nebo Opel Ascona. Výroba Renaultu R21 probíhala v argentinské továrně Santa Isabel, a to od konce roku 1988 do začátku roku 1996. V této továrně výroba pokračovala i pár let po ukončení prodeje na evropských trzích. Renault R21 se zde vyráběl ve dvou karosářských variantách - sedan a kombi označovaný jako Nevada. Později se do nabídky dostala také varianta liftback. K továrně v Argentině se na začátku devadesátých let přidala také továrna v Turecku. Rok 1989 přinesl modelu změny po technické i estetické stránce. Nový vzhled tak přiblížil Renault 21 čerstvému modelu Renault 25. Nabídku karosářských variant rozšířil také liftback, který se ve Francii brzy stal populárnějším než současný sedan. Zkrátka ale nepřišli ani milovníci rychlé jízdy, a Renault tak představil sportovní verzi 2.0 L Turbo. Varianta TXi 2.0l 12v a 2.0l turbo byla dostupná také s pohonem 4x4. Maximální rychlost obou verzí byla 227 km/h. » Renault R21 - historie značky auta (dokončení článku) »
Renault R21 - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:
Autosalony a autobazary Renault:
AUTO MARKET EURO s.r.o.
NEJVĚTŠÍ PRODEJNÍ PLOCHA V JIŽNÍCH ČECHÁCH. Evropské služby za české ceny!
www.automarketeuro.cz | Veselí nad Lužnicí, Svinenská 636TomakoTrade s.r.o.
prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej havarovaných automobilů, prodej použitých autodílů, dovoz na objednávku
www.tomakotrade.eu | Liberec, Švermova 268/76Renault R21 - historie značky auta (dokončení článku)
Na začátku roku 1994 došlo k ukončení výroby Renaultu 21 liftback a sedanu v benzínové verzi, ale dieselové varianty a verze Nevada (nebo Savanna) se na trhu udržely až do úplného nahrazení novým modelem Laguna. Konkrétně tedy na konci roku 1994 pro dieselové verze a na konci roku 1995 pro verzi Nevada/Savanna (kombi).
Na jednotlivých trzích se během historie prodeje Renault R21 prodával s nabídkou různých motorů:1.4 L (1397 cc) v benzínu, výkon 68 PS (50 kW; 67 hp), maximální rychlost 165 km/h
1.4 L (1397 cc) v benzínu, výkon 70 PS (51 kW; 69 hp), maximální rychlost 168 km/h
1.6 L (1565 cc) v benzínu, výkon 73 PS (54 kW; 72 hp), maximální rychlost 165 km/h
1.7 L (1721 cc) v benzínu, výkon 76 PS (56 kW; 75 hp), maximální rychlost 173 km/h
1.7 L (1721 cc) v benzínu, výkon 75 PS (55 kW; 74 hp), maximální rychlost 172 km/h
1.7 L (1721 cc) v benzínu, výkon 90 PS (66 kW; 89 hp), maximální rychlost 185 km/h
1.7 L (1721 cc) v benzínu, výkon 88 PS (65 kW; 87 hp), maximální rychlost 181 km/h
1.7 L (1721 cc) v benzínu, výkon 95 PS (70 kW; 94 hp), maximální rychlost 185 km/h
1.9 L (1870 cc) diesel, výkon 65 PS (48 kW; 64 hp), maximální rychlost 160 km/h
2.0 L (1995 cc) v benzínu, výkon 135 PS (99 kW; 133 hp), maximální rychlost 220 km/h
2.0 L (1995 cc) v benzínu, výkon 136 PS (100 kW; 134 hp), maximální rychlost 230 km/h
2.0 L (1995 cc) v benzínu I4 MPI turbo, výkon 175 PS (129 kW; 173 hp), maximální rychlost 227 km/h
2.0 L (1995 cc) v benzínu I4 MPI turbo, výkon 175 PS (129 kW; 173 hp), maximální rychlost 222 km/h
2.1 L (2068 cc) diesel, výkon 67 PS (49 kW; 66 hp), maximální rychlost 164 km/h
2.1 L (2068 cc) diesel, výkon 73 PS (54 kW; 72 hp), maximální rychlost 170 km/h
2.1 L (2068 cc) diesel, výkon 88 PS (65 kW; 87 hp), maximální rychlost 177 km/h
2.2 L (2165 cc) v benzínu, výkon 110 PS (81 kW; 108 hp), maximální rychlost 192 km/h
Zajímavostí také je, že Renault 21 TSE dostal Václav Havel jako osobní dárek od portugalského prezidenta Mária Soarese těsně před Sametovou revolucí. Renault 21 tak chvíli sloužil jako oficiální vůz prezidenta v roce 1989. Renault R21 byl ve své době úspěšným a populárním modelem, a ne nadarmo se jej vyrobilo a prodalo velké množství. Auto přineslo mnohé revoluční prvky, a to jak po technické, tak estetické stránce.
-
Uživatelské recenze a auto testy Renault R21
-
Renault R21 NEVADA 1.8GTS (r.v. 1988)
-
Renault R21 NEVADA GTX 2.2i (r.v. 1991)
-
Renault R21 sedan (r.v. 1988)
-
Renault R21 1,8 TSE 65kW (r.v. 1991)
-
Renault R21 GTS (r.v. 1991)
Na závěr pár statistických údajů
V naší databázi je celkem 0
inzerátů vozidel značky Renault R21.