Renault Mégane
>> zpět na RenaultAuta značky Renault:
- Clio
- Espace
- Grand Espace
- Grand Scénic
- Kangoo
- Koleos
- Laguna
- Mascott
- Master
- Modus
- Mégane
- R19
- R21
- Safrane
- Scénic
- Thalia
- Trafic
- Twingo
- Vel Satis
- Alaskan
- Alpine
- Avantime
- CLM
- Captur
- Expres
- Fluence
- Fuego
- Grand Modus
- KERAX
- Kadjar
- Latitude
- Magnum
- Major
- Manager
- Maxity
- Messenger
- Midliner
- Midlum
- P 1400
- Premium
- R11
- R14
- R18
- R20
- R25
- R30
- R4
- R5
- R6
- R9
- Rapid
- SISU
- Spider
- Talisman
- Twizy
- Wind
Renault Mégane - historie značky auta
Renault Mégane je osobní automobil nižší střední třídy z produkce francouzské automobilky Renault. Jeho výroba byla odstartována na podzim v roce 1995 a pokračuje
až do současnosti. Renault Mégane měl nahradit vůz Renault 19, nejbližším konkurentem byly vozy Citroën Xsara. V současnosti se vyrábí již třetí generace vozu
Renault Mégane. Jméno Mégane pochází ze studie firmy představené v roce 1988.
Renault Mégane je k dispozici v několika karosářských variantách - pětidvéřový hatchback, kupé, čtyřdvéřový sedan (MPV Renault Scénic 2007 provedení classic),
kabriolet (odvozený od coupé) a kombi – Grandtour. Design byl z dílny Patricka le Quément.
První generace vozu Renault Mégane byla dostupná s motory - zážehovými - 1.4/51 kW, 1.4/70 kW, 1.6/66 kW, 1.6/79 kW, 1.8/85 kW a 2.0/84 kW, a se vznětovými
- 1.9 D/47 kW, 1.9 dT/66 kW, 1.9 dTi/59 kW, 1.9 dTi/72 kW a 1.9 dCi/75 kW.
Renault Mégane první generace získal v Euro NCAP crash testech v roce 1998 čtyři hvězdičky.
» Renault Mégane - historie značky auta (dokončení článku) »
Renault Mégane - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:
Renault Mégane IV GRANDTOUR TECHNO TCe 140
ABS, AirBag 6x, Alu kola, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna, Handsfree, Imobilizér, Kamera parkovací, Klimatizace digitální, Kontrola tlaku v pne
362 810,- KčRenault Mégane Grandtour TCe 140 GPF Intens
ABS, AirBag 6x, Alu kola, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. dálkově, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace dig. dvouo
264 462,- KčRenault Mégane 1.3 TCe 85 kW
ABS, AirBag 6x, Alu kola 16 palců, Asistent-brzdový, Asistent-parkovací přední+zadní, Asistent-rozjezdový, Centrální zam. dálkově, Denní svícení, Elek
285 000,- KčRenault Mégane 1.2 TCe, Limited, Serv.kniha
ABS, AirBag 6x, Alu kola, Asistent-parkovací, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna, Klimatizace digitální, Kontrola tlaku v pneu, Palubní počítač, P
140 000,- KčRenault Mégane 1.2 TCe, ČR,1.maj, Serv.kniha
ABS, AirBag 6x, Asistent-parkovací, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna, Klimatizace digitální, Kontrola tlaku v pneu, Palubní počítač, Pohon předn
200 000,- KčRenault Mégane 1.2 TCe, Automat, ČR,1.maj
ABS, AirBag 6x, Alu kola, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna, Klimatizace digitální, Kontrola tlaku v pneu, Navigace GPS, Palubní počítač, Pohon p
300 000,- KčAutosalony a autobazary Renault:
AUTO MARKET EURO s.r.o.
NEJVĚTŠÍ PRODEJNÍ PLOCHA V JIŽNÍCH ČECHÁCH. Evropské služby za české ceny!
www.automarketeuro.cz | Veselí nad Lužnicí, Svinenská 636TomakoTrade s.r.o.
prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej havarovaných automobilů, prodej použitých autodílů, dovoz na objednávku
www.tomakotrade.eu | Liberec, Švermova 268/76Renault Mégane - historie značky auta (dokončení článku)
Renault také produkoval omezené množství sportovní verze Renault Mégane. V roce 1999 prošel Renault Mégane faceliftem, díky kterému získal upravenou mřížku,
vylepšené bezpečnostní prvky a vybavení. Šestnáctiventilový motor byl používán napříč všemi verzemi. První generace vozu Renault Mégane se vyráběla do roku 2002,
kdy byla nahrazena Renaultem Mégane druhé generace Megane.
Renault Mégane druhé generace byl uveden na trh v září roku 2002. Nový Megane byl zvolen Evropským autem roku v roce 2003 a získal pět hvězdiček při Euro NCAP
crash testech. RenaultSport (RS) - verze třídvéřového a pětidvéřového hatchbacku byla představena s turbo 2.0 l 16v motorem (165 kW; 222 koní). V roce 2006
Renault Mégane prošel faceliftem, během kterého prošel změnami interiér i exteriér vozu.
Renault Mégane byl k dispozici s mnoha motory - 1.4l 16v– 80 koní, 60 kW, 1.4l 16v - 98 koní, 73 kW, 1.6l 16v – 116 koní, 87 kW, 2.0l 16v
- 136 koní, 101 kW, 2.0l 16v Turbo RenaultSport - 225 koní, 168 kW, 1.5l 8v dCi - 80 koní, 60 kW, 1.5l 8v dCi facelift - 86 koní, 64 kW, 1.5l 8v dCi - 100 koní,
75 kW,1.5l 8v dCi facelift - 106 koní, 79 kW, 1.9l 8v dCi - 120 koní, 89 kW, 1.9l 8v dCi facelift - 130 koní, 97 kW, 2.0l 16v dCi facelift - 150 koní,
112 kW a 2.0l 16v dCi RenaultSport - 175 koní, 130 kW.
Během prvního roku, kdy se začal prodávat se Megane druhé generace umístil na vrcholu žebříčku prodeje ve Francii s 198 874 registrovanými vozy. Renault Mégane
se také velmi dobře prodával ve Velké Británii a stal se čtvrtým národním nejpopulárnějším vozem - v roce 2005, a pátým nejpopulárnějším v letech 2004 a 2006.
Avšak v roce 2007 se Renault Mégane propadl až na osmé místo s 55 000 prodanými vozy.
Třetí generace vozu Renault Mégane byla uvedena na trh na konci roku 2008, aby konkurovala novým rivalům ve své kategorii. Oficálně byla tato verze představena
v září roku 2008. Pětidvéřový hatchback byl více konzervativní, než coupé, které mělo sportovní a agresivní design. V této generaci nebyla v nabídce automotická
převodovka. Renault Mégane třetí generace byl mnohem spolehlivější než předchozí verze a také bezpečnější.
K dispozici byly motory – zážehové -1.4 TCe/96 kW, 1.6 16V/74 kW, 1.6 16V/81 kW a 2.0 TCe/132 kW, a vznětové - 1.5 dCi/63 kW, 1.5 dCi/78 kW, 1.9 dCi/96 kW
a 2.0 dCi/118 kW.
Vozy Renault Mégane byly také upraveny pro závody na okruzích, i pro rallye. Jeden speciál se účastni i Rallye Dakar 2007. Renault Mégane Maxi byl speciál
postavený pro rallye ve třídě Kit Car a byl poháněn motorem o objemu 1995 cm3, který dosahoval výkonu 280 koní a točivého momentu 258 Nm. Celý vůz vážil 1000 kg
a technicky vycházel z vozu Renault Clio Maxi, ale měl lepší kvalitu podvozku. Jednalo se o první vůz v kategorii, který používal systém kontroly trakce.
Byla také testována viskózní spojka. První start vozu proběhl na Vauxhall rally Wales. Verze Mégané Maxi vyhrála Evropské mistrovství. Kromě toho vyhrála
i národní šampionáty v Belgii a dvakrát ve Velké Británii, bohužel nezískala titul ve Francii i přes to, že Philippe Bugalski vyhrál na Korsice.
Renault Mégane se také vyrábí ve verzi z ekologickým elektrickým pohonem.
-
Uživatelské recenze a auto testy Renault Mégane
-
Renault Megane 1.9dCi (r.v. 2006)
-
Renault Megane III (r.v. 2009)
-
Renault Megane 1.6Sce 84kw (r.v. 2017)
-
Renault Megane 1.4 (r.v. 1999)
-
Renault Megane 1.6 (r.v. 2013)
Na závěr pár statistických údajů
V naší databázi je celkem 241
inzerátů vozidel značky Renault Mégane.
Pro zajímavost, nejdražší auto značky Renault Mégane v naší databázi je vozidlo Renault Mégane TROPHY RS/Brembo/Akrapovič
, r.v. 2020.
Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 1 363 636,- Kč.
Nejnovějším inzerátem značky Renault Mégane z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Renault Mégane 1.6 16V, Klima
,
r.v. 2009. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Renault Mégane, tak toto auto může být vaše za 30 000,- Kč.