Renault Safrane

>> zpět na Renault
Renault

Auta značky Renault:

  • Alaskan
  • Alpine
  • Avantime
  • CLM
  • Captur
  • Expres
  • Fluence
  • Fuego
  • Grand Modus
  • KERAX
  • Kadjar
  • Latitude
  • Magnum
  • Major
  • Manager
  • Maxity
  • Messenger
  • Midliner
  • Midlum
  • P 1400
  • Premium
  • R11
  • R14
  • R18
  • R20
  • R25
  • R30
  • R4
  • R5
  • R6
  • R9
  • Rapid
  • SISU
  • Spider
  • Talisman
  • Twizy
  • Wind

Renault Safrane - historie značky auta

Renault Safrane logo značky Renault Safrane je automobil vyšší střední třídy vyráběný automobilkou Renault, a to od roku 1992, do roku 2000. Přestože se Renault Safrane neudržel ve výrobě ani po jednu celou dekádu, byl nejluxusnějším a nejdražším vozem, který automobilka nabízela. Vzhledem k silným konkurentům však nebyl jeho úspěch takový, jaký se od tohoto vozu pro náročné očekával, a proto byl Renault Safrane v roce 2000 nahrazen modelem VelSatis, a částečně také dvoudveřovým Avantime.
V roce 2008 se na trhu objevil nový model, navržený na základě Renaultu Samsung SM5, který se také prodával pod označením Renault Safrane. V roce 1992 byl Safrane zaveden na trh, aby nahradil stárnoucí Renault 25. Automobilka tak zareagovala na zájem zákazníků o německé sedany Audi, BMW a Mercedes-Benz, a nabízela jim alternativu s puncem luxusu. Renault Safrane okamžitě zaujal svým designem, typickým pro začátek devadesátých let, který byl dobře přijat zákazníky, a vyznačoval se čistými aerodynamickými liniemi.
Hlavní snahou inženýrů Renaultu bylo překonat slabiny modelu R25 a takříkajíc se zbavit „much“ předchozího vozu. To znamenalo především vylepšit konstrukci a tuhost šasi a špatnou kvalitu dílenského zpracování. Dalším bodem byla snaha snížit hlučnost vozu na minimum, a výsledkem byl o 200 až 300 kg těžší vůz (v důsledku silně vyztuženého podvozku a hojného použití odhlučňovacích materiálů).
Celkové rozměry Renaultu Safrane jsou tedy následující: délka - 4 736 mm, šířka – 1 806 mm, výška - 1 400 mm, rozvor – 2 782 mm, objem zavaz. prostoru - 455/1 360 litrů, hmotnost - 1 525 kg a objem nádrže - 80 litrů. Renault Safrane se nabízel v pětidveřové variantě s možností pohonu předních, nebo všech čtyř kol, a s širokou nabídkou benzínových i dieselových motorů, a manuálních, nebo automatických převodovek. Safrane byl také prvním modelem Renaultu, který byl vybavený airbagy.
Při zavedení na trh si zákazníci Renaultu Safrane mohli pod kapotu svého automobilu vybrat jednu z možností:

  • 2.0 L (1995 cc), J7R-Q732/Q733, 8v I4, 107 PS (79 kW; 106 hp)
  • 2.2 L (2165 cc), J7T-R760/S761, 8v Douvrin I4, 107 PS (79 kW; 106 hp)
  • 2.0 L (1995 cc), J7R, 12v I4, 133 PS (98 kW; 131 hp)
  • 2.2 L (2165 cc), J7T, 12v Douvrin I4, 137 PS (101 kW; 135 hp)
  • 3.0 L (2963 cc), Z7X-B722/B723/P722/P726/C723/B753, 12v PRV V6, 167 PS (123 kW; 165 hp)
  • 2.1 L (2068 cc), J8S-T760, 8v I4 Turbodiesel, 88 PS (65 kW; 87 hp) Diesel
  • 2.5 L (2499 cc), S8U-L762/M763, 8v I4 IVECO-SOFIM S8U/8144.97 Turbodiesel, 113 PS (83 kW; 111 hp)


Kritici Renault Safrane skvěle přijali, a kladně hodnotili komfortní a prostorný interiér, skvělé odhlučnění a snadné ovládání vozu. Jediné, co podle kritiků kazilo příjemný požitek z jízdy bylo ovládání manuální převodovky, a za slabé stránky kritici také označili zrychlení vozu a poměrně vysokou spotřebu paliva. »  Renault Safrane - historie značky auta (dokončení článku)  »

Renault Safrane - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Autosalony a autobazary Renault:

AUTO KOUT CENTRUM spol. s r.o.

 

www.autokout.cz | Brandýs nad Labem, Pražská 1820

AUTO MARKET EURO s.r.o.

NEJVĚTŠÍ PRODEJNÍ PLOCHA V JIŽNÍCH ČECHÁCH. Evropské služby za české ceny!

www.automarketeuro.cz | Veselí nad Lužnicí, Svinenská 636

TomakoTrade s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej havarovaných automobilů, prodej použitých autodílů, dovoz na objednávku

www.tomakotrade.eu | Liberec, Švermova 268/76

Renault Safrane - historie značky auta (dokončení článku)

Na konci roku 1993 nabídku motorů Renaultu Safrane rozšířil turbodiesel o objemu 2.5 L. O rok později Renault představil nový vysoko-výkonný model Biturbo, který byl vybavený motorem o výkonu 262 PS (193 kW; 258 hp). Speciální varianta byla dostupná pouze s manuální převodovkou, a výroba tohoto modelu byla ukončena v září roku 1996. Ve stejném roce byla představená také kombi varianta Safrane Long Cours, v luxusní výbavě Baccara.
Významným momentem roku 1996 byl především facelift. Přední i zadní část automobilu získala aktualizovaný design, který modelu zajistil modernější vzhled. Došlo také k upgradu vybavení vozu a použitých materiálů. Aktualizace se dočkala nabídka motorů:

  • 2.0 L (1948 cc), N7Q, 16v Volvo B420 I4, 136 PS (100 kW; 134 hp)
  • 2.5 L (2435 cc), N7U, 20v Volvo B524 I5, 165 PS (121 kW; 163 hp)
  • 3.0 L (2946 cc), L7X, 24v Renault L V6, 190 PS (140 kW; 187 hp)
  • Dieselový motor 2.2 L (2188 cc), G8T, 12v I4 Turbodiesel, 113 PS (83 kW; 111 hp)


Nicméně modernizace nepřinesla výrazné změny v prodeji, a proto byla v roce 2000 výroba Renautu Safrane s konečnou platností ukončena. Renaultu Safrane bylo prodáno méně, než předchůdce Renault 25.
Renault Safrane byl ve své době luxusním automobilem pro náročné, ale i v současnosti má zákazníkům co nabídnout. Mezi hlavní devizy vozu patří zejména již zmiňovaný komfortní a prostorný interiér, ze kterého je zajištěn dobrý přehled, tichý a spolehlivý motor, a snadné ovládání. Nevýhodou jsou vysoké provozní náklady, hůře dostupné náhradní díly, vysoká hmotnost vozu nepříznivě ovlivňující dynamiku jízdy a zastaralá převodovka. S elegantním Francouzem se ale přesto na silnici neztratíte.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 0 inzerátů vozidel značky Renault Safrane.