Renault Safrane
>> zpět na RenaultAuta značky Renault:
- Clio
- Espace
- Grand Espace
- Grand Scénic
- Kangoo
- Koleos
- Laguna
- Mascott
- Master
- Modus
- Mégane
- R19
- R21
- Safrane
- Scénic
- Thalia
- Trafic
- Twingo
- Vel Satis
- Alaskan
- Alpine
- Avantime
- CLM
- Captur
- Expres
- Fluence
- Fuego
- Grand Modus
- KERAX
- Kadjar
- Latitude
- Magnum
- Major
- Manager
- Maxity
- Messenger
- Midliner
- Midlum
- P 1400
- Premium
- R11
- R14
- R18
- R20
- R25
- R30
- R4
- R5
- R6
- R9
- Rapid
- SISU
- Spider
- Talisman
- Twizy
- Wind
Renault Safrane - historie značky auta
Renault Safrane je automobil vyšší střední třídy vyráběný automobilkou Renault, a to od roku 1992, do roku 2000. Přestože se Renault Safrane neudržel ve výrobě ani po jednu
celou dekádu, byl nejluxusnějším a nejdražším vozem, který automobilka nabízela. Vzhledem k silným konkurentům však nebyl jeho úspěch takový, jaký se od tohoto vozu pro náročné
očekával, a proto byl Renault Safrane v roce 2000 nahrazen modelem VelSatis, a částečně také dvoudveřovým Avantime.
V roce 2008 se na trhu objevil nový model, navržený na základě Renaultu Samsung SM5, který se také prodával pod označením Renault Safrane.
V roce 1992 byl Safrane zaveden na trh, aby nahradil stárnoucí Renault 25. Automobilka tak zareagovala na zájem zákazníků o německé sedany Audi, BMW a Mercedes-Benz, a nabízela
jim alternativu s puncem luxusu. Renault Safrane okamžitě zaujal svým designem, typickým pro začátek devadesátých let, který byl dobře přijat zákazníky, a vyznačoval se čistými
aerodynamickými liniemi.
Hlavní snahou inženýrů Renaultu bylo překonat slabiny modelu R25 a takříkajíc se zbavit „much“ předchozího vozu. To znamenalo především vylepšit konstrukci a tuhost šasi a
špatnou kvalitu dílenského zpracování. Dalším bodem byla snaha snížit hlučnost vozu na minimum, a výsledkem byl o 200 až 300 kg těžší vůz (v důsledku silně vyztuženého podvozku
a hojného použití odhlučňovacích materiálů).
Celkové rozměry Renaultu Safrane jsou tedy následující: délka - 4 736 mm, šířka – 1 806 mm, výška - 1 400 mm, rozvor – 2 782 mm, objem zavaz. prostoru - 455/1 360 litrů,
hmotnost - 1 525 kg a objem nádrže - 80 litrů. Renault Safrane se nabízel v pětidveřové variantě s možností pohonu předních, nebo všech čtyř kol, a s širokou nabídkou
benzínových i dieselových motorů, a manuálních, nebo automatických převodovek. Safrane byl také prvním modelem Renaultu, který byl vybavený airbagy.
Při zavedení na trh si zákazníci Renaultu Safrane mohli pod kapotu svého automobilu vybrat jednu z možností:
- 2.0 L (1995 cc), J7R-Q732/Q733, 8v I4, 107 PS (79 kW; 106 hp)
- 2.2 L (2165 cc), J7T-R760/S761, 8v Douvrin I4, 107 PS (79 kW; 106 hp)
- 2.0 L (1995 cc), J7R, 12v I4, 133 PS (98 kW; 131 hp)
- 2.2 L (2165 cc), J7T, 12v Douvrin I4, 137 PS (101 kW; 135 hp)
- 3.0 L (2963 cc), Z7X-B722/B723/P722/P726/C723/B753, 12v PRV V6, 167 PS (123 kW; 165 hp)
- 2.1 L (2068 cc), J8S-T760, 8v I4 Turbodiesel, 88 PS (65 kW; 87 hp) Diesel
- 2.5 L (2499 cc), S8U-L762/M763, 8v I4 IVECO-SOFIM S8U/8144.97 Turbodiesel, 113 PS (83 kW; 111 hp)
Kritici Renault Safrane skvěle přijali, a kladně hodnotili komfortní a prostorný interiér, skvělé odhlučnění a snadné ovládání vozu. Jediné, co podle kritiků kazilo příjemný
požitek z jízdy bylo ovládání manuální převodovky, a za slabé stránky kritici také označili zrychlení vozu a poměrně vysokou spotřebu paliva.
» Renault Safrane - historie značky auta (dokončení článku) »
Renault Safrane - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:
Autosalony a autobazary Renault:
AUTO MARKET EURO s.r.o.
NEJVĚTŠÍ PRODEJNÍ PLOCHA V JIŽNÍCH ČECHÁCH. Evropské služby za české ceny!
www.automarketeuro.cz | Veselí nad Lužnicí, Svinenská 636TomakoTrade s.r.o.
prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej havarovaných automobilů, prodej použitých autodílů, dovoz na objednávku
www.tomakotrade.eu | Liberec, Švermova 268/76Renault Safrane - historie značky auta (dokončení článku)
Na konci roku 1993 nabídku motorů Renaultu Safrane rozšířil turbodiesel o objemu 2.5 L. O rok později Renault představil nový vysoko-výkonný model Biturbo, který byl vybavený
motorem o výkonu 262 PS (193 kW; 258 hp). Speciální varianta byla dostupná pouze s manuální převodovkou, a výroba tohoto modelu byla ukončena v září roku 1996. Ve stejném roce
byla představená také kombi varianta Safrane Long Cours, v luxusní výbavě Baccara.
Významným momentem roku 1996 byl především facelift. Přední i zadní část automobilu získala aktualizovaný design, který modelu zajistil modernější vzhled. Došlo také k upgradu
vybavení vozu a použitých materiálů. Aktualizace se dočkala nabídka motorů:
- 2.0 L (1948 cc), N7Q, 16v Volvo B420 I4, 136 PS (100 kW; 134 hp)
- 2.5 L (2435 cc), N7U, 20v Volvo B524 I5, 165 PS (121 kW; 163 hp)
- 3.0 L (2946 cc), L7X, 24v Renault L V6, 190 PS (140 kW; 187 hp)
- Dieselový motor 2.2 L (2188 cc), G8T, 12v I4 Turbodiesel, 113 PS (83 kW; 111 hp)
Nicméně modernizace nepřinesla výrazné změny v prodeji, a proto byla v roce 2000 výroba Renautu Safrane s konečnou platností ukončena. Renaultu Safrane bylo prodáno méně, než
předchůdce Renault 25.
Renault Safrane byl ve své době luxusním automobilem pro náročné, ale i v současnosti má zákazníkům co nabídnout. Mezi hlavní devizy vozu patří zejména již zmiňovaný komfortní
a prostorný interiér, ze kterého je zajištěn dobrý přehled, tichý a spolehlivý motor, a snadné ovládání. Nevýhodou jsou vysoké provozní náklady, hůře dostupné náhradní díly,
vysoká hmotnost vozu nepříznivě ovlivňující dynamiku jízdy a zastaralá převodovka. S elegantním Francouzem se ale přesto na silnici neztratíte.
-
Uživatelské recenze a auto testy Renault Safrane
-
Renault Safrane V6 3.0 (r.v. 1994)
-
Renault Safrane Initiale (r.v. 1998)
-
Renault Safrane 2,5i (r.v. 1998)
-
Renault Safrane (r.v. 1998)
-
Renault Safrane 2,0 (r.v. 1999)
Na závěr pár statistických údajů
V naší databázi je celkem 0
inzerátů vozidel značky Renault Safrane.