Renault Espace
>> zpět na RenaultAuta značky Renault:
- Clio
- Espace
- Grand Espace
- Grand Scénic
- Kangoo
- Koleos
- Laguna
- Mascott
- Master
- Modus
- Mégane
- R19
- R21
- Safrane
- Scénic
- Thalia
- Trafic
- Twingo
- Vel Satis
- Alaskan
- Alpine
- Avantime
- CLM
- Captur
- Expres
- Fluence
- Fuego
- Grand Modus
- KERAX
- Kadjar
- Latitude
- Magnum
- Major
- Manager
- Maxity
- Messenger
- Midliner
- Midlum
- P 1400
- Premium
- R11
- R14
- R18
- R20
- R25
- R30
- R4
- R5
- R6
- R9
- Rapid
- SISU
- Spider
- Talisman
- Twizy
- Wind
Renault Espace - historie značky auta
Renault Espace je velké pětidvéřové MPV, vyráběné francouzskou automobilkou Renault od roku 1984.
V současnosti se vyrábí již čtvrtá generace Renaultu Espace. Na rok 2011 je plánované uvedení generace páté.
První tři generace Renaultu Espace byly vyráběné dceřinnou společností Matra.
Renault Espace je podle některých zdrojů označován jako první MPV na světě (sama společnost Renault toto tvrzení podporuje).
Nicméně Volkswagen Type 2 (1950), také známý jako Transporter a Fiat 600 Multipla (1956) popularizoval všestraný multi-sedadlový
koncept již třicet let před Renaultem Espace. Tento koncept byl během historie automobilismu několikrát vyzkoušen ještě mnohem
dříve, například u modelu Stout Scarab (1935).
První generace Renaultu Espace se začala vyrábět v roce 1984 a na trhu se udržela do roku 1991.
» Renault Espace - historie značky auta (dokončení článku) »
Renault Espace - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:
Renault Espace JK02A6
ABS, AirBag 6x, Airbag-deaktivace spolujezdce, Alarm, EDS, Imobilizér, Klimatizace digitální, Klimatizovaná přihrádka, Opěrky hlav výsuvné, Otáčkoměr,
110 000,- KčRenault Espace E-TECH Hyb.Esprit Alpine7 míst
ABS, AirBag 6x, Alu kola, Asistent-nouzového brždění, Asistent-parkovací, Asistent-rozjezdový, Centrální zam. klíčem, Denní svícení, Dětská sedačka Is
495 041,- KčRenault Espace 2.0 dCi
ABS, AirBag 6x, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna, Klimatizace manuální, Palubní počítač, Převodovka manuální, Rádio přijímač, Servo, Skla tónov
135 000,- KčRenault Espace 1,6 dCi 118kw Energy AT 1.Maj
ABS, AirBag 6x, Alu kola, Asistent-brzdový, Asistent-parkovací zadní, Asistent-rozjezdový, Centrální zam. klíčem, Denní svícení, Dětská sedačka Isofix
309 999,- KčRenault Espace 2.0DCI 127KW - AUTOMAT
ABS, AirBag 8x, Alu kola, Asistent-brzdový, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna 2x, Handsfree, Imobilizér, Klimatizace digitální, Navigace GPS, Ost
194 990,- KčRenault Espace 2.0 dCi, 7 míst, Serv.kniha
ABS, AirBag 6x, Alu kola, Centrální zam. klíčem, Elektrická okna, Klimatizace digitální, Palubní počítač, Pohon přední, Protiskluzový systém ASR, Rych
200 000,- KčAutosalony a autobazary Renault:
AUTO MARKET EURO s.r.o.
NEJVĚTŠÍ PRODEJNÍ PLOCHA V JIŽNÍCH ČECHÁCH. Evropské služby za české ceny!
www.automarketeuro.cz | Veselí nad Lužnicí, Svinenská 636TomakoTrade s.r.o.
prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej havarovaných automobilů, prodej použitých autodílů, dovoz na objednávku
www.tomakotrade.eu | Liberec, Švermova 268/76Renault Espace - historie značky auta (dokončení článku)
Výroba Renaultu Espace probíhala v továrně v Romorantinu ve Francii.
Renault Espace první generace neměl příliš konkurentů ve své kategorii a po pomalém startu se stal velmi oblíbeným a prodávaným
vozem mezi zákazníky.
Design Renaultu Espace první generace byl původně vytvořen již v 70. letech britským designérem Fergusem Pollockem (přibližně
ve stejné době jako vznikl návrh designéra Giorgetta Giugiara na konceptový vůz - MPV Lancia Megagamma, který byl představen v roce 1978),
který pracoval pro společnost Chrysler UK v jejich designérském centru v Coventry (v současnosti je zde designérské centrum Jaguáru).
Později se Matra, která byla spojená s automobilkou Simca - pozdější dceřinné společnosti Chrysleru, zapojily do partnerství v designu,
v čele s řeckým designérem Antonisem Volanisem.
Renault Espace měl být původně prodáván jako Talbot, a měl nahradit model Matry - Rancho. Prvotní prototypy využívaly části z výroby
vozů Simca a mřížka tak připomínala model Simca 1307 (Chrysler Alpine).
V roce 1978, 6 let před zavedením Renaultu Espace do výroby, byly Chrysler UK a Simca prodány francouzskému koncernu PSA Peugeot Citroën (PSA),
a design modelu byl přenechán firmě Matra.
PSA se totiž rozhodl, že výroba modelu Espace by byla příliš nákladná a riskantní. Koncept Matry se tak konečně stal Renaultem Espace.
Při výrobě byla používána podobná technika jako u modelu Talbot Matra Murena. Zavedení modelu Espace totiž donutilo relativně malou
továrnu Matra ukončit výrobu modelu Talbot Matra Murena a uvolnit tak místo pro Espace.
Čtyři roky od uvedení na trh prošla první generace Renaultu Espace faceliftem, během kterého došlo k výměně většiny součástí Talbotu
a součástí Simca obdobnými díly z produkce značky Renault. Podvozek a mechanické komponenty však zůstaly téměř nezměněny.
Nejviditelnější změna mezi původním Espacem a faceliftem nastala vyměněním světlometů. Dále došlo k dalším drobným změnám v exteriéru,
ale také v interiéru, který nyní splňoval větší nároky na komfort.
V roce 1991 byla na trh uvedena druhá generace Renaultu Espace. Druhá generace modelu se vyráběla až do roku 1997.
Základní tvary auta zůstaly zachovány, ale model byl upraven tak, aby více zapadal do současného konceptu modelů značky Renault.
K výročí desetileté výroby modelu Renault Espace a oslavě úspěchů Renaultu ve Formuli 1 byl v roce 1995 představen Renault Espace F1.
Model byl z dílny Matry. Motor měl objem 3,5 litru a disponoval zrychlením z nuly na 200 km/h za 6 sekund, maximální rychlost byla 312 km/h.
Stejný motor byl použit u modelu Williams-Renault FW15C z roku 1993.
Třetí generace Renaultu Espace byla poslední generace vyráběná dceřinou společností Matra.
Na trh byla uvedena v roce 1997, prodloužená verze Grand Espace pak o rok později, a vyráběla se až do roku 2003, kdy byla nahrazena čtvrtou generací.
Velkým plusem této generace byl moderní interiér, zejména palubní deska zaznamenala velké změny, například tachometr byl nyní umístěn uprostřed.
Renault Espace třetí generace je často využíván jako vozidlo taxislužby například až v Malajské Kuala Lumpur.
Rozměry Renaultu Espace třetí generace jsou - délka 4517 mm, výška 1810 mm, šířka 1690 mm a rozvor 2702 nebo 2874 mm u verze Grand Espace.
V nabídce Renaultu Espace byly tyto motory:
zážehové řadové čtyřválce
- 2,0i 8V (83,5 kW)
- 2,0116V (103 kW)
zážehové vidlicové šestiválce
- 3,0i 12V (123 kW)3,0i 24V (140 kW)
vznětové řadové čtyřválce
- 1,9 dTi (72 kW)
- 2,2, dT (83 kW)
- 2,2 dCi 16V (95 kW)
Čtvrtá generace Renaultu Espace se začala vyrábět v roce 2003 a její produkce trvá dodnes.
Črtvrá generace je první generací, která již není vyráběna automobilkou Matra, ale přímo Renaultem. Design vozu však stále pochází z dílny Matry.
Výroba čtvrté generace Renaultu Espace probíhala v továrnách v Sandouville, ve Francii a v Miaoli v Číně.
Renault Espace čtvrté generace je sedmimístný.
Čtvrtá generace Renaultu Estate získala pět hvězdiček za bezpečnosti dospělé posádky při Euro NCAP testech a čtyři hvězdičky za bezpečnost chodců.
Čtvrtá generace Renaultu Espace byla oceněna jako třetí nejhorší v průzkumu Top Gear v roce 2005. Přesto Renault Espace získal velmi dobré recenze
od několika motoristických magazínů.
Renault Espace páté generace má být uveden na trh v roce 2011.
Společnost Renault se nechala slyšet, že by model měl sdílet podvozek, motory, převodovku a další prvky s modelem Renault Laguna, a že by oba modely
měly být velmi podobné.
Renault Espace vyníká zejména originálním konceptem a designem, zajišťuje dobrou bezpečnost, moderní pohodlný a prostorný interiér a velký nákladový prostor.
-
Uživatelské recenze a auto testy Renault Espace
-
Renault Espace 2.0 (r.v. 2007)
-
Renault Espace 2.0 8v (r.v. 1997)
-
Renault Espace Espace III (r.v. 1999)
-
Renault Espace RENAULT ESPACE II (r.v. 1992)
-
Renault Espace 3 gen (r.v. 2001)
Na závěr pár statistických údajů
V naší databázi je celkem 40
inzerátů vozidel značky Renault Espace.
Pro zajímavost, nejdražší auto značky Renault Espace v naší databázi je vozidlo Renault Espace VI ICONIC E-TECH FULL HYBRID 2
, r.v. 2023.
Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 866 942,- Kč.
Nejnovějším inzerátem značky Renault Espace z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Renault Espace E-TECH Hyb.Esprit Alpine7 míst
,
r.v. 2023. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Renault Espace, tak toto auto může být vaše za 495 041,- Kč.