Renault 19 | R19

>> zpět na Renault
Renault

Auta značky Renault:

  • Alaskan
  • Alpine
  • Avantime
  • CLM
  • Captur
  • Expres
  • Fluence
  • Fuego
  • Grand Modus
  • KERAX
  • Kadjar
  • Latitude
  • Magnum
  • Major
  • Manager
  • Maxity
  • Messenger
  • Midliner
  • Midlum
  • P 1400
  • Premium
  • R11
  • R14
  • R18
  • R20
  • R25
  • R30
  • R4
  • R5
  • R6
  • R9
  • Rapid
  • SISU
  • Spider
  • Talisman
  • Twizy
  • Wind

Renault 19 (R19) - historie značky auta

Renault 19 | R19 logo značky Renault 19, zkráceně též označován jako R19 je malý rodinný automobil, který francouzská automobilka Renault vyráběla mezi lety 1988 a 2000 v karosářských variantách tří, nebo pětidveřový hatchback, čtyřdveřový sedan a dvoudveřový kabriolet.
R19 bylo veřejnosti představeno v září roku 1988 jako náhrada za stárnoucí modely Renault 9 a 11.
Styling verze Renault R19 byl dílem Giorgetta Giugiara, model měl nový motor typu E (Energy) 1.4 L a typu F o objemech 1.7 a 1.8 L.
Základní modely auta pak byly nabízeny s motory OHV typu C - 1.2 a 1.4 L.
Rozměry Renaultu R19 jsou:

  • délka 4 156 mm (hatchback) nebo 4 248 mm (Chamade)
  • šířka 1 694 mm
  • výška 1 412 mm
  • váha 886 kg až 1 175 kg


V roce 1991 byl představen kabriolet na bázi vozu Renault 19, postavený společností Karmann.
Renault R19 měl být poslední modelem s číselným názvem, k odlišení sedanu od hatchbacku se pak k názvu přidávalo ještě jméno Chamade, od kterého se upustilo po faceliftu v roce 1992.
V létě roku 1992 byl představen přepracovaný model s upravenou přední a zadní částí. Zatímco verze pro trhy s levostranným řízením získala novou palubní desku a interiér, ostatní trhy si zachovaly interiér původní.
Renault R19 se v Evropě prodával do roku 1996, v Argentině se pak pro Jižní Ameriku auto vyrábělo až do roku 2000. Celkově se výroba během historie prodeje odehrávala v továrnách Douai ve Francii, Maubeuge ve Francii, Vilvoorde v Belgii, Valladolid ve Španělsku, Palencii ve Španělsku, Setúbalu v Portugalsku, Burse v Turecku, Envigadu v Kolumbii, Mariara ve Venezuele, Santa Isabele v Argentině a Taichungu v Taiwanu. »  Renault 19 (R19) - historie značky auta (dokončení článku)  »

Renault 19 | R19 - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Autosalony a autobazary Renault:

AUTO KOUT CENTRUM spol. s r.o.

 

www.autokout.cz | Brandýs nad Labem, Pražská 1820

AUTO MARKET EURO s.r.o.

NEJVĚTŠÍ PRODEJNÍ PLOCHA V JIŽNÍCH ČECHÁCH. Evropské služby za české ceny!

www.automarketeuro.cz | Veselí nad Lužnicí, Svinenská 636

TomakoTrade s.r.o.

prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej havarovaných automobilů, prodej použitých autodílů, dovoz na objednávku

www.tomakotrade.eu | Liberec, Švermova 268/76

Renault 19 (R19) - historie značky auta (dokončení článku)

V roce 1989 Renault 19 získal ocenění Auto Roku ve Španělsku a v Německu, v roce 1990 v Irsku a v roce 1993 v Argentině.
Kromě standardní verze Renaultu R19 se nabízel také Renault 19 16S, který měl zadní spoiler, patnáctipalcová slitinová kola Speedline, výrazné přívody vzduchu na kapotě a další sportovní prvky.
Brzdný systém byl vybavený 259 milimetrovými disky na předních kolech a 237 milimetrovými disky na zadních kolech, stejně jako vylepšeným zavěšením.
Sportovní Renault 19 16S se vyráběl ve dvou fázích.
Poslední vyráběné modely se nazývaly Executive a ve standardní výbavě měly kožené čalounění interiéru.
Zrychlení Renaultu 16S z 0 na 100 km/h je za 8,2 sekund, motor měl výkon 137 PS (101 kW, 135 koní) s maximální rychlostí 215 km/h. První fáze byla vybavena verzí o výkonu 140 PS (103 kW; 138 koní).
Během historie výroby Renaultu R19 byl model nabízen s těmito motory:

  • 1.2 C2G (1239 ccm) 8 ventilů, 55 PS (40 kW, 54 koní), maximální rychlost 156 km/h
  • 1.2e Energy - E7F (1171 ccm) 8 ventilů, 60 PS (44 kW, 59 koní), 158 km/h
  • 1.4 C2J (1397 ccm) 8 ventilů, 65 PS (48 kW, 64 koní), 159 km/h
  • 1.4e Energy - E6J (1390 ccm) 8 ventilů, 80 PS (59 kW, 79 koní), 173 km/h
  • 1.6 C2L (1565 ccm) 8 ventilů, 78 PS (57 kW, 77 koní), 166,6 km/h
  • 1.6i C3L (1565 ccm) 8 ventilů, 74 PS (54 kW, 73 koní), 165 km/h
  • 1.7 F2N (1721 ccm) 8 ventilů, 92 PS (68 kW, 91 koní), 178 km/h
  • 1.7 F3N (1721 ccm) 8 ventilů, 73 PS (54 kW, 72 koní) maximální rychlost 172 km/h
  • 1.7ie F3N (1721 ccm) 8 ventilů, 107 PS (79 kW, 106 koní), 190 km/h
  • 1.8i F2P (1794 ccm) 8 ventilů, 95 PS (70 kW, 94 koní),185 km/h
  • 1.8ie F3P (1794 ccm) 8 ventilů, 107 PS (79 kW, 106 koní), 194 km/h
  • 1.8ie F3P (1794 ccm) 8 ventilů 113 PS (83 kW, 111 koní), 197 km/h
  • 1.8 16S F7P (1764 ccm), 16 ventilů, 137 PS (101 kW, 135 koní), 212 km/h
  • 1.8 16S F7P (1764 ccm) 16 ventilů, 140 PS (103 kW, 138 koní), 215 km/h


dieselové motory

  • 1.9 D F8Q (1870 ccm) 8 ventilů, 65 PS (48 kW, 64 koní), 162 km/h
  • 1.9 D F8Q (1870 ccm) 8 ventilů, 70 PS (51 kW, 69 koní) 166 km/h
  • 1.9 dT F8Q (1870 ccm) 8 ventilů, turbo, 92 PS (68 kW, 91 koní), 183 km/h
  • 1.9 dTi F8Q (1870 ccn) 8 ventilů, turbo, 98 PS (72 kW, 97 koní),187 km/h


Po ukončení výroby se podvozek a platforma modelu zachovala i u nástupce modelu R19, kterým byl vůz Renault Mégane.
Renault R19 byl chválený pro svůj pohodlný a prostorný interiér a ovládání. Za povedený a nadčasový bývá označován design karoserie. Technická stránka auta sice příliš nevyniká, ale výhodou je současná nízká pořizovací cena.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 0 inzerátů vozidel značky Renault 19 | R19.