Renault 19 | R19
>> zpět na RenaultAuta značky Renault:
- Clio
- Espace
- Grand Espace
- Grand Scénic
- Kangoo
- Koleos
- Laguna
- Mascott
- Master
- Modus
- Mégane
- R19
- R21
- Safrane
- Scénic
- Thalia
- Trafic
- Twingo
- Vel Satis
- Alaskan
- Alpine
- Avantime
- CLM
- Captur
- Expres
- Fluence
- Fuego
- Grand Modus
- KERAX
- Kadjar
- Latitude
- Magnum
- Major
- Manager
- Maxity
- Messenger
- Midliner
- Midlum
- P 1400
- Premium
- R11
- R14
- R18
- R20
- R25
- R30
- R4
- R5
- R6
- R9
- Rapid
- SISU
- Spider
- Talisman
- Twizy
- Wind
Renault 19 (R19) - historie značky auta
Renault 19, zkráceně též označován jako R19 je malý rodinný automobil, který francouzská automobilka Renault vyráběla
mezi lety 1988 a 2000 v karosářských variantách tří, nebo pětidveřový hatchback, čtyřdveřový sedan a dvoudveřový kabriolet.
R19 bylo veřejnosti představeno v září roku 1988 jako náhrada za stárnoucí modely Renault 9 a 11.
Styling verze Renault R19 byl dílem Giorgetta Giugiara, model měl nový motor typu E (Energy) 1.4 L a typu F o objemech 1.7 a 1.8 L.
Základní modely auta pak byly nabízeny s motory OHV typu C - 1.2 a 1.4 L.
Rozměry Renaultu R19 jsou:
- délka 4 156 mm (hatchback) nebo 4 248 mm (Chamade)
- šířka 1 694 mm
- výška 1 412 mm
- váha 886 kg až 1 175 kg
V roce 1991 byl představen kabriolet na bázi vozu Renault 19, postavený společností Karmann.
Renault R19 měl být poslední modelem s číselným názvem, k odlišení sedanu od hatchbacku se pak k názvu přidávalo ještě jméno Chamade,
od kterého se upustilo po faceliftu v roce 1992.
V létě roku 1992 byl představen přepracovaný model s upravenou přední a zadní částí. Zatímco verze pro trhy s levostranným řízením získala
novou palubní desku a interiér, ostatní trhy si zachovaly interiér původní.
Renault R19 se v Evropě prodával do roku 1996, v Argentině se pak pro Jižní Ameriku auto vyrábělo až do roku 2000. Celkově se výroba během
historie prodeje odehrávala v továrnách Douai ve Francii, Maubeuge ve Francii, Vilvoorde v Belgii, Valladolid ve Španělsku, Palencii ve Španělsku,
Setúbalu v Portugalsku, Burse v Turecku, Envigadu v Kolumbii, Mariara ve Venezuele, Santa Isabele v Argentině a Taichungu v Taiwanu.
» Renault 19 (R19) - historie značky auta (dokončení článku) »
Renault 19 | R19 - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:
Autosalony a autobazary Renault:
AUTO MARKET EURO s.r.o.
NEJVĚTŠÍ PRODEJNÍ PLOCHA V JIŽNÍCH ČECHÁCH. Evropské služby za české ceny!
www.automarketeuro.cz | Veselí nad Lužnicí, Svinenská 636TomakoTrade s.r.o.
prodej nových automobilů, prodej ojetých automobilů, prodej havarovaných automobilů, prodej použitých autodílů, dovoz na objednávku
www.tomakotrade.eu | Liberec, Švermova 268/76Renault 19 (R19) - historie značky auta (dokončení článku)
V roce 1989 Renault 19 získal ocenění Auto Roku ve Španělsku a v Německu, v roce 1990 v Irsku a v roce 1993 v Argentině.
Kromě standardní verze Renaultu R19 se nabízel také Renault 19 16S, který měl zadní spoiler, patnáctipalcová slitinová kola Speedline,
výrazné přívody vzduchu na kapotě a další sportovní prvky.
Brzdný systém byl vybavený 259 milimetrovými disky na předních kolech a 237 milimetrovými disky na zadních kolech, stejně jako vylepšeným zavěšením.
Sportovní Renault 19 16S se vyráběl ve dvou fázích.
Poslední vyráběné modely se nazývaly Executive a ve standardní výbavě měly kožené čalounění interiéru.
Zrychlení Renaultu 16S z 0 na 100 km/h je za 8,2 sekund, motor měl výkon 137 PS (101 kW, 135 koní) s maximální rychlostí 215 km/h.
První fáze byla vybavena verzí o výkonu 140 PS (103 kW; 138 koní).
Během historie výroby Renaultu R19 byl model nabízen s těmito motory:
- 1.2 C2G (1239 ccm) 8 ventilů, 55 PS (40 kW, 54 koní), maximální rychlost 156 km/h
- 1.2e Energy - E7F (1171 ccm) 8 ventilů, 60 PS (44 kW, 59 koní), 158 km/h
- 1.4 C2J (1397 ccm) 8 ventilů, 65 PS (48 kW, 64 koní), 159 km/h
- 1.4e Energy - E6J (1390 ccm) 8 ventilů, 80 PS (59 kW, 79 koní), 173 km/h
- 1.6 C2L (1565 ccm) 8 ventilů, 78 PS (57 kW, 77 koní), 166,6 km/h
- 1.6i C3L (1565 ccm) 8 ventilů, 74 PS (54 kW, 73 koní), 165 km/h
- 1.7 F2N (1721 ccm) 8 ventilů, 92 PS (68 kW, 91 koní), 178 km/h
- 1.7 F3N (1721 ccm) 8 ventilů, 73 PS (54 kW, 72 koní) maximální rychlost 172 km/h
- 1.7ie F3N (1721 ccm) 8 ventilů, 107 PS (79 kW, 106 koní), 190 km/h
- 1.8i F2P (1794 ccm) 8 ventilů, 95 PS (70 kW, 94 koní),185 km/h
- 1.8ie F3P (1794 ccm) 8 ventilů, 107 PS (79 kW, 106 koní), 194 km/h
- 1.8ie F3P (1794 ccm) 8 ventilů 113 PS (83 kW, 111 koní), 197 km/h
- 1.8 16S F7P (1764 ccm), 16 ventilů, 137 PS (101 kW, 135 koní), 212 km/h
- 1.8 16S F7P (1764 ccm) 16 ventilů, 140 PS (103 kW, 138 koní), 215 km/h
dieselové motory
- 1.9 D F8Q (1870 ccm) 8 ventilů, 65 PS (48 kW, 64 koní), 162 km/h
- 1.9 D F8Q (1870 ccm) 8 ventilů, 70 PS (51 kW, 69 koní) 166 km/h
- 1.9 dT F8Q (1870 ccm) 8 ventilů, turbo, 92 PS (68 kW, 91 koní), 183 km/h
- 1.9 dTi F8Q (1870 ccn) 8 ventilů, turbo, 98 PS (72 kW, 97 koní),187 km/h
Po ukončení výroby se podvozek a platforma modelu zachovala i u nástupce modelu R19, kterým byl vůz Renault Mégane.
Renault R19 byl chválený pro svůj pohodlný a prostorný interiér a ovládání. Za povedený a nadčasový bývá označován design
karoserie. Technická stránka auta sice příliš nevyniká, ale výhodou je současná nízká pořizovací cena.
-
Uživatelské recenze a auto testy Renault R19
-
Renault R19 1.8 66kw (r.v. 1994)
-
Renault R19 1,9Dt 68Kw (r.v. 1992)
-
Renault R19 (r.v. 1991)
-
Renault R19 TXE 1.7 54kW (r.v. 1989)
-
Renault R19 16V (r.v. 1991)
Na závěr pár statistických údajů
V naší databázi je celkem 0
inzerátů vozidel značky Renault 19 | R19.